24 Şubat 2011 Perşembe

Orada Neler Oluyor?


Tv programlarına merak sarıp, ilgiyle izlemeye başladığım günden beri kafama takılan ve hep merak ettiğim bir konu var: Neden programlarda kamera arkasında çalışan ekip asla ve asla görüntülenmez? Kamera stüdyonun her bir noktasını görüntülerken neden reji tarafını görüntülememek için büyük çaba harcar? O insanlar neden gizli kalmak zorundalar? Biz de görsek, bilsek; program programlığından, reji rejiliğinden ne kaybeder? Bunları eleştri olarak söylemiyorum cidden merak ediyorum yahu.
İzliyoruz programı güzel hoş tamam; ama sunucu arada kamera arkasıyla diyaloga geçiyor ya, işte o an nasıl çıldırıyorum merektan. Yahu şu kamerayı bir döndürüverin diye kameramanlarla kendi kendime konuştuğum bile oluyor. Hatta hatta bazen bu olaya öyle takılıyorum ki, sırf kamera arkasında kimler var, onlar şu an ne yapıyor orda diye düşünmekten program akışını kaçırdığım dahi oluyor.
Diyelim görüntülendi, sende öğrendin ne geçecek eline derseniz, pek birşey geçmeyebilir elbet ama olsun meraklıyım n'apalım.
Belki de onların görünmeyeceğini bildiğimden gelen bir iç inatlaşma benimki. Ama mantık bulamıyorum bu olaya neden yani neden bir programda arada bir arka taraf da görüntülense, şöyle bir el sallanılsa yönetmeni, yapımcısı, ekip asistanı v.s tarafından daha hoş daha sıcak ve içten olmaz mı? Olmaz, mümükünatı yok deniliyorsa nedenleriyle bir açıklama istiyorum efendim. Beni bu konuda birileri aydınlatsın. şu merakıma biri son versin artık.
İnsanlar programa ya program için ya da tvde görünme hevesine gider ya, bende bir programa sırf kamera arkasını görmek için gideceğim.